niedziela, 14 lipca 2013

Odchodząc zostaw mnie

-Mam 74 lata, śmiertelnie zakochany byłem 3 razy. Nie mam gotowych recept, ale jedno wiem na pewno, najgorsze, co możesz zrobić rozstając się z kobietą, która jest ci bliska, to udawać, ze nic się nie stało. Od groma ludzi tak robi. To normalne, ze ma się wtedy ochotę uciec od uczuć, od smutku, rzucić w wir pracy albo wypić tyle wina, żeby zapomnieć. Tymczasem trzeba to przeżyć, żeby móc się potem otworzyć na kogoś nowego. I musi być cierpienie. Bo to znaczy, że była ważna. Nie dam ci ulgi, ale moje drzwi są zawsze otwarte, możesz przychodzić i się wkurzać kiedy tylko potrzebujesz. Nawet przeżyję jedno czy dwa przekleństwa, w promocji.

Konstanty był cholernie dostojnym człowiekiem. Choć miał może metr sześćdziesiąt wzrostu, czyli o 30 cm mniej niż ja w wieku 20 lat, wydawał mi się wtedy niezwyciężony. Mówił cicho, ale jego baryton przeszywał człowieka na wylot i zostawał na długo. Nigdy nie zapomnę, jak czerń jego sutanny cholernie pięknie pasowała do siwizny włosów.

___________________________________________________________________

-Wbijaj klina klinem! Kobiety są złe, nigdy nie dadzą ci tego czego pragniesz, im bardziej ci na nich zależy tym mniej dostajesz. - Leon, kumpel z czasów studiów był już lekko pijany gdy to mówił. Był właściwie lekko pijany od czasu gdy odeszła. Rok temu. - Pamiętaj, nie angażuj się, a nie będziesz zraniony. A jak cię zrani to się zemścij. Niech wie, co to krzywda.

-Co ty gadasz, nie będziesz też żywy - skomentowałem
-Ja po prostu nie chcę już być lżejszy od fotografii
-Jak w tej piosence Republiki ?
-Jak w tej piosence Republiki

Poszliśmy na jednego, a w głowach nam grała znana melodia.
_____________________________________________________________________

A więc stało się i odchodzisz,
tu są twoje książki i płyty,
możesz zabrać co chcesz,
najlepiej zabierz mnie

Jestem lżejszy od fotografii,
z których będziesz mnie teraz wycinać,
będę milczał - i tak jestem martwy
Odchodząc zabierz mnie

W nowym życiu znajdziesz mi miejsce,
gdzieś na półce czy parapecie,
raz na miesiąc kurz ze mnie zetrzesz
Odchodząc zabierz mnie

Zdjęcie: MUZZ


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...